יוחנן קנדלר הוא מלחין וכנר יליד ירושלים, שם למד כינור עם אלברט יופה וקומפוזיציה באקדמיה למוסיקה עם מרק קופיטמן. יוחנן השלים תואר דוקטור בקומפוזיציה באוניברסיטת ברנדייס שבבוסטון, כמו כן, למד אצל המלחין האטלקי אציו קורגי באקדמיה קיג'יאנה שבסיינה, איטליה ועם המלחין האמריקאי ג'ורג' צונטאקיס באספן בקולורדו. יצירותיו נוגנו על ידי אנסמבלים מובילים בארץ, באירופה, בארצות-הברית ויפן כגוןInternational Contemporary Ensemble, Lydian String Quartet, Die Musiker Witz, רבעיית אריאל, הפסנתרן  ירון קולברג, הפרוייקט הקאמרי הישראלי, אנסמבל מיתר ועוד. חלק מיצירותיו הוצאו לאור בהוצאות ברבן האיטלקית ולוצ'יאן בדיאן הקנדית.

ככנר, יוחנן מרבה להופיע בנגינת מוסיקה של מלחינים בני זמנינו, ובשנים האחרונות הוא ביצע בכורות של עשרות יצירות כסולן ובאנסמבלים קאמריים. הוא הופיע עם אנסמבל מיתר, Sound Icon, ECCE, Juventas New Music Ensemble, ובפסטיבל הבינליאומי למוסיקה Takefu ביפן.

יוחנן הוא זוכה מלגות קרן שרת בקומפוזיציה ובכינור, בוגר יחידת הנגנים הצעירים של המרכז למוסיקה ושרת בתור "מוסיקאי מצטיין" בצה"ל. כמו כן זכה בתחרות הקומפוזיציה "מיקלה פיטלוגה" באיטליה, פרס Cluster לקומפוזיציה, תחרות ע"ש מרק קופיטמן ובתחרות קומפוזיציה באוניברסיטת סן פרנסיסקו. כיום יוחנן מתגורר באיזור טוקיו ביפן.